شهرداری رشت
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
به وب سایت سازمان آرامستان شهرداری رشت خوش آمدید.
مهار آتش سوزی در کوی عرفان ؛ شدت آتش در پشت بام ها بهم چسبیده نهفته است/آتش نشانی/رشت 1400/08/11
مهار آتش سوزی در کوی عرفان ؛ شدت آتش در پشت بام ها بهم چسبیده نهفته است/آتش نشانی/رشت
 
 

نیمه شب گذشته در رشت

مهار آتش سوزی در کوی عرفان ؛ شدت آتش در پشت بام ها بهم چسبیده نهفته است

125 رشت_رخداد این آتش سوزی در ساعت 3:01 سه شنبه 11 آبان 1400به مرکز کنترل 125 آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به اعلام وضعیت فوق العاده به اعزام 46 آتش نشان و افسر ارشد بهمراه 15 خودروی اطفایی، آبرسان، پشتیبان دستگاه تنفسی به محل حادثه واقع در بلوار ولیعصر(عج) کوی عرفان خبر داد.

وی با تاکید بر شدت آتش که هم زمان پشت بام چندین باب مغازه مشتمل بر باطری سازی، لوازم یدکی، فروشگاه دوچرخه، بستنی فروشی، گاراژ تعمیرات خودرو و.... را در بر گرفته بود، گفت: با توجه به وجود جریان برق در برخی پشت بام ها و مواد قابل اشتعال همچون بنزین، تیر، روغن و... سریعا تیم آتش نشانان نسبت به ایمن سازی و مهار آتش از چندین طرف اقدام کردند.

مومنی به وجود سقف های یکپارچه در این حادثه خبر داد و گفت: متاسفانه نبود دیوار آتش بر در پشت بام های بهم چسبیده روایت بسیاری از آتش سوزی ها در اقلیم گیلان و رشت است که در کنار سازه های چوبی در مواقع آتش سوزی یکی از عوامل مهم و اساسی در گسترش سریع آتش است.

وی در ادامه گفت: در مرور چندین فیلم ضبط شده به تلاش چند جوان برای نجات اموال خود برخورد داشتیم که با توجه به برق دار بودن مغازه و رخداد چندین انفجار کوچک احتمال آسیب وجود داشت که به شهروندان توصیه می شود با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن حوادث؛ سریعا محل را ترک و در نقطه مطمئنه منتظر عوامل امدادی باشند.

همین گزارش حاکی است: در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید و علت و میزان خسارت وارده در دست بررسی است


 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 2049
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal